הסרת שיער בישבן - כל מה שאתם צריכים לדעת

השיער בישבן שלנו הוא משהו שיש לכל אדם, גם אם אולי לא נרצה להודות בזה, כן כן- גם לגברים וגם לנשים! אז שלא ישקרו לכם..

אז מה היא הדרך הטובה ביותר להסיר את השיער הזה, ואיך אפשר לעשות זאת ללא כאבים ככל האפשר? הישארו איתנו, כי יש לנו כמה אפשרויות מצויינות עבורכם.
למה בכלל יש שיער בישבן ובפי הטבעת?
מבחינה אבולוציונית, אנחנו לא היחידים עם שיער על הישבן, השיער הונח שם למען מטרה מסויימת והיא- תחזיקו חזק! כדי לחמם אותנו, השיער יכול לשמש גם כהגנה לאזורים רגישים יותר כמו אזור המפשעות, וכן, גם פי הטבעת. 🍑

למרות שאין צורך להסיר את השיער שיש לך שם למטה, זה בסדר גמור אם תרצי (גבר- המאמר רשום בלשון נקבה אבל תרגיש בנוח לקרוא את המאמר, אנחנו מתכוונים גם אליך!) 
השיער כבר לא נחוץ מבחינה אבולוציונית להישרדות, אז זה כבר לא משרת אותך..
בהתאם לגנטיקה שלך, השיער שיש לך באזור הערווה והישבן יכול להיות כהה וגס או בהיר ודק.
אז כמו שהבטחנו, עוברים לשיטות באמצעותם ניתן להסיר שיער בישבן 

מכשיר לייזר ביתי להסרת שיער בישבן לטווח ארוך

שיטה מספר 1 - הסרת שיער בלייזר בישבן ופי הטבעת:
ישנן מספר דרכים שונות להסיר את השיער מהישבן אך אחת מהדרכים הטובות ביותר היא הסרת שיער בלייזר, שיטה זו כוללת קרן אור אשר חודרת לזקיקי השיער שלך והורסת אותם, מה שמונע מהשיער לצמוח חזרה.

אם אתם בוחנים את האפשרות הזו, כנראה שידרשו בין 4-6 טיפולים כדי שהשיער יפסיק לצמוח, הסרת שיער בלייזר יכולה להרגיש שונה עבור כל אחד, בהתאם לסף הכאב שלו. 

הסרת שיער בלייזר מכוונת רק לזקיק השיער, מה שחוסך את הגירוי של העור שלך, לייזר מציע תוצאות ארוכות טווח, מה שמבדיל אותו מגילוח או שעווה

לפני שאתם ניגשים להסרת שיער בלייזר באזור הישבן, עליכם להפסיק לגלח או לעשות שעווה למשך מספר שבועות, לאחר הטיפול- עליכם למרוח משחת קורטיזון באזור כדי לסייע במניעת דלקת.

הטיפול יקח מספר מפגשים בגלל מחזור צמיחת השיער, שיער גדל בשלושה שלבים עיקריים- אנגן, קטגן וטלוגן, רק אחד מהם הוא "שלב הגדילה" והסרת שיער בלייזר פועלת כראוי רק בשלב הזה של מחזוריות הגדילה. השלבים האחרים כוללים מעבר, מנוחה ונשירה.
שלב האנגן יכול להימשך עד 7 שנים לפני שהזקיקים שלכם ירדמו לגמרי, אורך השלבים יכול להשתנות בהתאם לגיל, בריאות וגנטיקה. קשה לדעת כמה זמן יימשך שלב הגדילה ולכן נדרשות מספר פגישות לייזר כדי לטפל בכל השיער ולמנוע ממנו לצמוח חזרה.

עצה שלנו: הקפידו לחקור את המקום בו תרצו לקבל הסרת שיער, חלק מהקליניקות נחשבות יותר מקליניקות אחרות ואתם לא רוצים להיתקע עם איזו צלקת באזור הזה. ודאו שהאדם שעושה לכם את הטיפול הוא מוסמך ומאומן כראוי.

שיטה מספר 2 - הסרת שיער בשיטת IPL בישבן ופי הטבעת:
שיטת IPL היא בעצם הבזקים חמים של אור שמכוון למלנין של זקיקי השיער וגורם להם לנשור ובנוסף גורם לזקיקי לא לצמוח חזרה לאחר סדרת טיפולים. ההליך מפזר גלי אור על פני האזור הרצוי ומהווה חלופה בטוחה ולא כואבת בהשוואה לאפשרויות אחרות של הסרת שיער.

ניתן להגיע לתוצאות הרצויות לאחר כ-12 שבועות של שימוש. ניתן להשתמש במכשיר ה-Derminds IPL בכל חלקי הגוף שלך, כולל השיער בישבן ופי הטבעת

הדבר עשוי להיות קצת קשה ודרוש תמרון וכנראה שגם מראה, אבל היי! אתם תמיד יכולים לבקש מהפרטנר שלכם לעזור לכם.

זוהי האפשרות המושלמת והמשתלמת עבור אנשים שנמאס להם לעשות שעווה או לגלח את המקום הזה כל הזמן, אם אתם באמת רוצים תוצאות לטווח ארוך יותר - הכירו את מכשיר הDerminds IPL שלנו:

ניתן לעיין במכשירי ה-IPL להסרת שיער לטווח ארוך שאנו מציעים:

שיטה מספר 3 - שעווה או גילוח:
אם אנחנו מדברים על כל הדרכים להסרת שיער בישבן, אז כדאי שנדון גם בשיטות מסורתיות כמו גילוח ושעווה. אפשרויות אלו יכולות להיות מסוכנות יותר, במיוחד באזור כל כך רגיש, אבל אם אתם מעדיפים את השיטה הזו - הנה לכם כמה טיפים:

השתמשו בסכין גילוח עם להב אחד או שניים ובצעו משיכות בודדות בלבד.
יש לשטוף עם סבון עדין לפני הגילוח, יש לבצע את הגילוח לאט ובזהירות.
יש לגלח לכיוון צמיחת השיער ולהשתמש בקרם גילוח.
בצעו פילינג באזור לפני הטיפול על מנת להסיר תאי עור מתים.
לאחר שתסיימו- אתם יכולים להשתמש בקרם כדי להרגיע את העור.

משהו שחשוב לדעת- אם אתם רוצים לגלח את השיער בישבן, התוצאה מחזיקה כמה ימים בלבד, זה עוד דבר שאתם צריכים לזכור לעשות כל כמה ימים מחדש. יחד עם מיליון הדברים האחרים שיש לכם בלו"ז.
גילוח אינו מסיר מהשורש, ניתן להסיר מהשורש לטווח ארוך רק באמצעות שיטות אחרות כמו לייזר ו-IPL.

שעווה היא שיטה נוספת שמחזיקה בדרך כלל מעט יותר מאשר גילוח, אבל שיטה זו בדרך כלל כואבת הכי הרבה בגלל האופי הקשה והפתאומי שלה. בדרך כלל, שעווה מאפשרת לכם חופש משיער במשך כשבועיים בממוצע.

ישנן כמה דרכים שונות לעשות שעווה לגוף שלך, אתם יכולים להשתמש בשעוות סוכר, שעווה קשה או רצועות שעווה, כל אלה משתמשים באותו רעיון כללי אך לכל אחד חומר שונה.

שעוות סוכר טובה לעור רגיש, עם זאת - זה לא מאוד יעיל להסרת שיער קצר
רצועות שעווה קלות לשימוש אך יכולות להיות בעיתיות לניקוי
שעווה קשה בדרך כלל פחות כואבת משאר השיטות.

לפני שעווה- כדאי לעשות מקלחת חמה ולוודא שהשיער שלך באורך של לפחות סנטימטר אחד, יש למרוח את השעווה בזהירות על האזור ולאחר מכן למרוח את הרצועה על השעווה, המתינו עד שהשעווה תתקשה ואז החזיקו את העור מתוח לפני שתוציאו את השעווה.

אתם יכולים גם לטפל בשעווה על ידי איש מקצוע, השיער שלכם צומח בכיוונים שונים, מה שיכול להיות קשה לבצע את השעווה לעצמכם, לאיש מקצוע יש זווית טובה יותר (כולל זווית ראייה) להסרת כל השיער בתנועה אחת. זה גם יכול לעזור במניעת שערות חודרניות.

כנראה שכדאי להימנע מקרמים להסרת שיער לאזור זה, הכימיקלים עלולים לגרום לכוויות או תגובות אלרגיות, ואתם לא רוצים להסביר לאחות במיון שהגעתם בגלל זה ;)

טיפים לטיפול בישבן
ישנם סיכונים הקשורים להסרת שיער בישבן, השיער למטה יכול לעזור למנוע מזיהומים להיכנס לתוך הגוף שלכם, כך שאם תסירו אותו- תשאירו את הגוף שלכם פגיע יותר.

אם אתם מגלחים או מבצעים שעווה באזור, תמיד כדאי לוודא שהאזור נקי קודם לכן, אתם יכולים לשים קרם אלוורה לאחר הטיפול על מנת להקל על הכאב.

אם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער בלייזר או להשתמש במכשיר IPL על שיער הישבן שלכם ואתם מודאגים לגבי תופעות לוואי אפשריות- דברו עם רופא העור שלכם לפני כן, הם יידעו הכל על ההליכים השונים הזמינים ואיזה מהם מתאימים לסוג העור שלכם.
אם אתם לא רוצה להסיר לחלוטין את שיער הישבן שלכם, אתם יכולים לבחור לקצץ אותו במקום מבלי שזה ירגיש לכם יותר מדיי.

כמו כן, חשוב מאוד לזכור לשמור על לחות באזור זה, אולי זה לא משהו שחשבתם עליו קודם, בפנים כן, אבל בישבן? שכחתם אותו.. 

לפני שתתחילו לבצע טיפולים בעזרת שעווה- בדקו את המרכיבים ושימו לב לרטינואידים או חומצות שעלולות להזיק.

אחד היתרונות של גילוח או שיטה אחרת להסרת שיער הישבן הוא הגיינה! יהיה קל יותר לנגב שם ופחות תזיעו שם אחרי אימון 😎

מאמרים נוספים